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73. Evidence of Micah argument. Chapter 6(1). In the last days, the will of the Lord, which is required of the LORD, controversy.(Mic.6:1-2)

73. 미가 변론 증거. 6(1). 말일에 여호와께서 요구하시는 뜻, 쟁론.(6:1~2)

 

# Argument, argument, countless(myriad) riches and offerings, justice, complete wisdom, unrighteous wealth, suffering insult #

# 변론, 쟁론, 무수한 재물과 헌물, 공의, 완전한 지혜, 불의한 재물, 수욕 #

 

This chapter is what the special request of God for the servant of the Judgment Day is to wake up the people by contesting the truth of the judgment plummet. The controversy implies the final argument.

본장은 심판기에 택한 종에 대하여 하나님께서 특별히 요구하는 일은 심판의 다림줄의 진리를 쟁변하여 백성을 깨우치라는 것입니다. 쟁변은 마지막 변론의 뜻이 내포됩니다.

 

* Essential verse 8. He has shaw you, O man, what is good; and what doth the LORD require of you, but to do justly, and to love mercy, and to walk humbly with your God?

* 요절 8. 사람아 주께서 선한 것이 무엇임을 네게 보이셨나니 여호와께서 네게 구하시는 것이 오직 공의를 행하며 인자를 사랑하며 겸손히 네 하나님과 함께 행하는 것이 아니냐.

 

* The explanation) The servant of God is to do justice, love the mercy, and humbly walk with God. Justice is a time truth and a law of prophecy that must be followed.

* 강해) 하나님의 종은 공의를 행하며 인자를 사랑하며 겸손히 하나님과 동행하는 일이 있어야만 된다는 것입니다. 공의는 시대적인 진리이며 지켜야 할 예언의 법입니다.

 

* Mic.6:1~2. Hear you now what the LORD saith; Arise, contend you before the mountains, and let the hills hear your voice. Hear you, O mountains, the LORD's controversy, and you strong foundations of the earth: for the LORD hath a controversy with his people, and he will plead with Israel.

* 6:1~2. 너희는 여호와의 말씀을 들을찌어다 내게 이르시기를 너는 일어나서 산 앞에서 쟁변하여 작은 산으로 네 목소리를 듣게 하라 하셨나니 너희 산들과 땅의 견고한 지대들아 너희는 여호와의 쟁변을 들으라. 여호와께서 자기 백성과 쟁변하시며 이스라엘과 변론하실 것이라.

 

* The explanation) What God specifically demands of the servant who is chosen on the judgment period is to warn the people by contesting the truth of the judgment plummet. The last referee is to warn Jehovah's argument and controversy wake up.

In Is.3:13, the LORD pleaded and rose to judgment. It is to be fought in the life with the word that it comes to a new age when it comes to a new era. The president and the police officer can argue and controversy with anyone. Now is the time.

This controversy is not fighting with emotion, but it should be no matter how the opponent is doing anyway, always fighting with a burning heart, a peaceful heart, and a loving heart. If you take the blood, you will lose to the devil.

This argument is a defense to everyone. It is the last argument, and it is the plumb line of judgment.

* 강해) 심판기에 택한 종에 대하여 하나님께서 특별히 요구하는 일은 심판의 다림줄의 진리를 쟁변하여 백성을 깨우치라는 것입니다. 마지막 심판기에는 여호와의 변론을 쟁변하여 깨우치라는 것입니다.

3:13에는 여호와께서 변론하고 심판하러 일어 나신다하였습니다. 북방 망하고 새 시대 온다고 새 시대 온다는 말씀을 가지고 목숨 걸고 싸워야 한다는 것입니다. 대통령과 경찰관 누구 앞에서도 변론하고 쟁변할 수 있는 것입니다.

이제 그러한 때가 온 것입니다. 이 쟁변은 감정으로 싸우는 것이 아니고 쟁변하다가 얼마든지 상대방이 어떻게 해도 감정이 없어야 하고 언제나 불타는 마음, 화평한 마음, 사랑의 마음으로 쟁변해야 합니다. 혈기를 내면 마귀에게 지는 것입니다.

이 변론이 모든 자에게 할 변론인 것입니다. 마지막 변론이며 심판의 다림줄입니다.

 

# Work of a loud shout #.

# 크게 외치는 역사 #

 

Crying out for change saints is not for personal salvation but for global salvation, world judgment and global salvation. This is a strong and great work, and the work of God will be seven times stronger, and it will be a strong work of crying out loud.

변화성도들이 외치는 것은 개인 구원을 목적하지 않고 대중적인 구원을 목적하되 세계적인 심판과 세계적인 구원이 됩니다. 이것은 강하고 위대한 역사이므로 하나님의 역사가 칠 배나 강하게 임하게 되어 크게 외치는 강한 역사가 됩니다.

 

 

A work that cries out greatly for the name of the LORD.(Is.24:14-15)

여호와의 이름을 인하여 크게 외치는 역사.(24:14~15)

 

Until this day, Jehovah was silent because it was a work of calling sinners, but when the day of destroying the human race of the world was near by the wrath of the LORD, the change saint soul cried out from the east beach for its majesty.

A man servant named Jehovah will be calm as the LORD quieted, and if Jehovah is risen strong, he will rise strong, giving power to speak.

In the day of wrath, the servant of the LORD will cry out loudly, first to glorify the LORD from the east, and to glorify the LORD in all the islands.

Therefore, in Rev.7:2, the work of the change saint came from the East, saying, "Come up from the rising of the sun with the seal of God, and cry out loudly." This is obviously a work to happens in the day of wrath.

이날까지는 죄인을 부르는 역사이므로 여호와께서 잠잠히 계셨지만 변화성도가 외치는 것은 여호와께서 진노하셔서 세계인류를 불로 살라 버리는 날이 임박할 때에 동방 바닷가에서부터 그 위엄을 인하여 크게 외친다고 하였습니다.

종이라는 사람은 여호와께서 잠잠하시면 같이 잠잠하게 되는 것이요, 여호와께서 강하게 일어나시면 종도 말씀 변론권세를 주어서 강하게 일어나는 것입니다.

진노의 날에 여호와께서 들어 쓰시는 종은 크게 외치되 동방에서부터 먼저 여호와를 영화롭게 하고 모든 섬들에서도 여호와를 영화롭게 한다고 하였습니다.

그러므로 변화성도의 역사가 동방에서 나올 것을 계7:2에도 말하되 하나님의 인을 가지고 해 돋는 데로부터 올라와서 큰 소리로 외친다고 하였습니다.

이것은 진노의 날에 일어나는 역사가 분명합니다.

 

Work that treads the earth and the sea and cries out loud.(Rev.10:1-3)

땅과 바다를 밟고 크게 외치는 역사. (10:1~3)

 

Although Christianity was not a work of enlightening all of the world's people until this day, the work of the end is a work in which the world is enlightened together. The extreme development of science now is that world work will take place on the day of the Second Coming, and the work of the gospel will take place throughout the world.

If the science had not been developed, it would not be able to cause a great human work. However, since the development of science has come, a disaster has come to eliminate the world humanity in one hour, we are able to have a work to make awakening all the people of the world together.

For us, there must be a work of awakening the world in front of the war of human extinction. Therefore, the other angels in Revelation clearly show the work of the change saints.

기독교가 이날까지는 세계인류를 다 함께 깨우치는 역사가 아니었지만 종말의 역사는 세계인류가 다 함께 깨우침을 받는 역사입니다. 지금 과학이 극도로 발달된 것은 재림의 날에 세계적인 역사가 일어나되 복음의 역사도 세계적으로 일어나고 환란 재앙도 세계적으로 올 준비를 갖춘 것입니다.

만일 과학이 발달되지 않았다면 인류적인 큰 역사를 일으킬 수가 없을 것이로되 과학발전이 왔으므로 세계인류를 한 시간에 없애는 재앙이 오게 되었고 세계인류를 다 함께 깨우칠 역사도 할 수 있게 되었습니다.

우리에게는 인류적인 전멸이라는 전쟁을 앞에 놓고 세계를 깨우치는 역사가 반드시 있어야만 될 것입니다. 그러므로 계시록에 나타난 다른 천사는 분명히 변화성도의 역사를 보여준 것입니다.

 

A work that cries out to the Lord's controversy.(Mic.6:1-2)

여호와의 쟁변을 크게 외치는 역사.(6:1~2)

 

Until this day, the gospel preached was to call sinners, but the work of the cry of change saint at the end is Jehovah's dispute.

This dispute means to make an unforgiving judgment. The words of the apocalypse received by the prophets in the end of Israel are Jehovah's dispute as a trumpet of the warning of judgment for the purpose of the without forgiveness of judgment and the coming of a new age.

In Is.3:13, Is.41:1, you can see that there is Jehovah's argument and that there is a judgment.

For example, the law of the world is like a judge's ruling after a complete argument. In this way, when there is a work of fully defending the Word of God, it is the judgment of the earth according to the Word.

이날까지 전한 복음은 죄인을 부르는 것이었지만 종말에 변화성도가 외치는 역사는 여호와의 쟁변인 것입니다. 이 쟁변이라는 것은 용서가 없는 심판을 내린다는 뜻입니다. 이스라엘 말기에 선지들이 받은 묵시의 말씀은 용서 없는 심판이 오고 새 시대가 온다는 것을 목적한 심판의 경고의 나팔이 되는 여호와의 쟁변인 것입니다.

3:13, 41:1을 보아도 여호와의 변론이 있고서 심판이 있다는 것을 알 수 있습니다. 예를 들어 세상의 법도 완전한 변론을 한 후에 판사의 판결이 내리는 것과 같습니다. 이와 같이 하나님의 말씀을 완전히 변론하는 역사가 있은 후에야 이 땅에 말씀대로 심판을 내리는 것입니다.

* Christianity aimed to keep silent until this day, but the work of the change of saints is a great cry and a great fight.

Because it is the work of the plumbing of the judge who repays the enemy. Just as Elijah was fighting against a false prophecy, the change saints are also fighting so much that they are lifted up.

* 기독교가 이날까지는 잠잠히 역사하는 것을 목적하였지만 변화성도의 역사라는 것은 크게 외치고 크게 부르짖고 크게 싸우는 역사가 됩니다.

왜냐하면 원수를 갚는 심판의 다림줄의 역사이기 때문입니다. 엘리야가 거짓 선지와 싸우다가 들림을 받았듯이 변화성도도 크게 싸우다가 들림을 받게 되는 것입니다.

 

 

 

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