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The Revelations defense evidence 6 . 11 chapter(5). two olive trees and two candlesticks (Rev.11:4~5)

계시록 변론 증거 6 . 11(5). 두 감람나무와 두 촛대(11:4~5)

 

# The power unification, two olive trees and two candlesticks, and The thing hiting the land with disaster #

# 권세 통일, 두 감람나무와 두 촛대, 재앙으로 땅을 치는 일 #

 

* Rev.11:4. These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth.

* 11:4. 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람나무와 두 촛대니

 

# The olive tree public work #

# 감람나무 역사 #

 

The David trusts one which it beats there is one which fights together God sees piteously one that it is the royal authority of the full victory is not and method of the man it doesn't treat with the evil Saul king that is jealous of this is trying to put a damper on David for no reason the victory is largely seen as to one, scolded this olive David king receives the unction against Because of being the blue olive tree same type which is in the God of only appearing on Ps.52:8 the home, Forever leans to be charitable of God.” When it told it didn't have the cowardly mind and God looked and it went out boldly, the prophet nation was formed whether the royal authority of David beaten completely.

In this way, it is the might of the victory there will be much the lie prophet and villains standing against him but this servant will receive the public work of the royal authority in which the resin of the olive tree comes to the man who doesn't use the human what kind of method and to trust to beat in the God's complete love and who goes out.

As in David, when finishing the fidelity and truth and treating the evil with the good, it wins a victory in the spiritual world battle. Because, God is the God of the retaliation, it is due to inspire to the man where there is the condition that God will revenge always to be the royal authority.

이 감람나무라는 것은 다윗 왕이 기름 부음을 받고 대 승리를 볼 때에 이것을 시기하는 사울 왕은 이유 없이 다윗을 죽이려고 할 때에 다윗은 악으로 대하지 않고 완전승리의 왕권이라는 것은 사람의 수단 방법이 아니고 하나님께서 불쌍히 보고 같이 싸워주는 것이 있음으로만이 승리한다는 것을 믿고 시52:8오직 나는 하나님의 집에 있는 푸른 감람나무 같음이여 하나님의 인자하심을 영영히 의지하리로다.” 라고 말하면서 비겁한 마음을 가지지 않고 하나님만 바라보고 담대히 나갈 때에 다윗의 왕권이 완전히 승리하고 선지 국가를 이루었던 것입니다.

이와 같이 말세에도 하나님의 종으로서 승리의 용사적인 생활을 할 때에 그를 대적하는 거짓선지와 악당들이 많이 있겠지만 그 종은 인간의 어떤 방법을 쓰지 않고 하나님의 완전한 사랑 속에서 승리할 것을 믿고 나가는 사람이 감람나무의 진액이 되는 왕권의 역사를 받게 될 것입니다.

다윗처럼 충성과 진실을 다하며 악을 선으로 대할 때 영계 싸움에서 승리하는 것입니다. 왜냐하면 하나님은 보복의 하나님이시니 언제나 왕권이라는 것은 하나님께서 원수를 갚아 줄 조건이 있는 사람에게 주기 때문입니다.

 

Therefore, the Rev.20: Person who they didn't that maybe showed respect to the idol of the animal and He and don't get this ticket with the forehead and hand did maybe that the servants that get that it was the evidence of Jesus and God word caused and the neck got a cut and they did the King's affairs with Christ in thousand years if it saw in 4.

The public work of the servants receiving the blessing of the royal authority of the Jesus which It becomes the root of David is said to be called this olive. If there is no to certainly reach the royal authority, the might of the victory cannot come to be the servant.

Because It became the king of God since standing to the end and wining a victory in the crucifix, in order to find the quantity which Jesus is at a loss before in order that it is this branch and is young branch, the blue wood will be the realized public work to people which walks this way and fights completely. It becomes public work through the man always to the God's public work, it is not people fighting to the end for the mission which God entrusts, God cannot form the kingdom.

As to this olive tree, the change saint to have the Lord of the second coming teaches the whole.

그러므로 계20:4에 보면 예수의 증거와 하나님의 말씀을 인하여 목 베임을 받은 종들과 짐승과 그의 우상에게 경배하지도 아니하고 이마와 손에 그 표를 받지 아니한 자들이 그리스도와 더불어 천년동안 왕 노릇 하리라고 하였습니다.

이 감람나무라는 것은 다윗의 뿌리가 되시는 그리스도의 왕권의 축복을 받은 종들의 역사를 말한 것입니다. 종이라는 것은 반드시 왕권에 도달한 것이 없다면 승리의 용사가 될 수 없습니다.

그리스도께서도 잃은 양을 찾기 위하여 십자가상에서 끝까지 참고 승리했으므로 만왕의 왕이 되었으니 그 가지가 되고 순이 되려면 그 길을 걸어가며 싸우는 자에게 완전히 푸른 나무가 이루어지는 역사가 될 것입니다. 하나님의 역사라는 것은 언제나 사람을 통하여 역사하는 것이니 하나님께서 맡겨준 사명을 위하여 끝까지 싸우는 자가 아니고는 하나님은 왕국을 이룰 수가 없습니다.

이 감람나무는 재림의 주를 맞이할 변화성도 전체를 가르친 것입니다.

 

# The candlestick church #

# 촛대교회 #

 

This candlestick church says the church which it remains until it greets the second coming of the Lord. The Lord second coming time was the day of the disaster, it taught the completely united organization with the word of the prophecy in which remaining people was on the day of as disaster and which it goes the new age. There are many denominations now but the church remained in the day of the disaster teaches the organization which the mights which it is not limited to the denomination, but says,

it lays stress on and lay down life and fight are concentrated however this church is the church accomplishing the new age. Because, even if because of the people who realize because this truth is right catch one truth in the time which intends to the new age and testifies the prediction firmly and any wind and waves comes, not shaking and going out, the change saint which it is come up from this church, gets comes out and the people to enter the new age is accomplished by the fruit at the same time.

In other words, the servants becoming public work in the candlestick church are the change saint and It becomes the church which gets that it rescues when as to the church which receives the protection and which it remains in the protect to be prepare place like the chapter 12 when the disaster like the chapter 13 comes the flocks which believe and repent this public work and come and as in the chapter 14, the referee comes.

이 촛대교회는 주의 재림을 맞이할 때까지 남아 있는 교회를 말합니다. 주 재림 시기는 재앙의 날이니 만큼 재앙의 날에 남은 자가 되어서 새 시대 가는 예언의 말씀으로 완전히 뭉쳐진 단체를 가르쳤습니다. 지금은 많은 교파가 있지만 재앙의 날에 남은 교회는 교파에 국한된 것이 아니고 말씀 하나를 중심하여 목숨을 바쳐 싸우는 용사들이 집결한 단체를 가르친 것인데 이 교회는 새 시대를 이루는 교회입니다.

왜냐하면 새 시대를 목적하고 예언을 증거 할 시기에 그 진리가 옳다고 깨닫는 자들이 진리 하나를 굳게 잡고 아무런 풍랑이 와도 흔들리지 않고 나가기 때문에 이 교회에서 들림 받을 변화성도가 나오는 동시에 새 시대에 들어갈 백성도 열매로 이루어지는 것입니다. 다시 말하면 촛대교회에서 역사하는 종들은 변화성도요 그 역사를 믿고 회개하고 들어오는 양떼들은 12장과 같이 예비처에 보호를 받고 13장과 같은 환란이 올 때에 남은 교회가 되어서 14장 이하와 같이 심판이 올 때에 구원함을 받는 교회가 됩니다.

 

The get to be said which one called the church is not church where there is for the complete man and it is the church to gather choosing people in one place and became public work in order to order to gets to be perfect, as to fall, the church following lead of the servant having the qualification for bride which it was come up, gets receives the protection against according to the prophecy in the disaster according to the prophecy in order that in order that It becomes the church remained in the war and disaster middle and gets to accomplish the new time It is you.

One called the church taught the organization in which the God's people got together and which fights with the evil spirit. It became the berries and when the soul is saved and in the purpose saving the souls which stand evil's power under when the church undertook, Because of fighting the evil spirit running dog political power and religion's authority gaining the power which causes the disaster the international disaster visits the candlestick church together since fighting it protects so that easily God can overcome the evil spirit power and it can go out and is public work It forgives.

교회라는 것은 완전한 사람을 위해 있는 교회가 아니고 택한 자를 한곳에 모아서 완전케 되도록 역사하는 것이 교회이니 환란과 재앙 가운데서 남은 교회가 되려면 들림 받는 신부자격을 가진 종의 인도를 따르던 교회가 예언대로 나리는 재앙 속에서 예언대로 보호를 받고 새로운 시대를 이루게 될 것입니다.

교회라는 것은 하나님의 백성이 모여서 마귀와 싸우는 단체를 가르쳤습니다. 교회가 설 때는 마귀의 권세 아래서 죽은 영들을 살리는 목적에서 싸웠으므로 영혼이 구원받는 것으로 열매가 되었고 촛대교회는 세계적인 환란이 올 때에 환란을 일으키는 권세를 받은 마귀 앞잡이 정권과 교권을 더불어 싸우기 때문에 하나님께서 마귀권세를 능히 이기고 나갈 수 있도록 보호하고 역사해 주시는 것입니다.

 

* The olive tree and candlestick (Rev.11 4)

* 감람나무와 촛대 (11:4)

 

This taught the public work of the alive saint to gain the royal authority terminally to called the olive. David, as to one called the blue olive tree intends one the public work with the world unification which Zion mountain hires terminally utterly. Therefore, because three woe comes, it is the disaster which there is in Zion mountain from the purpose forming the new kingdom, it decide to don't have the damage of the absolute enemy in the royal authority in the using servants terminally to be no people to cause the damage or the someone.

It is the Christianity public work finishing the full end cutting through the black darkness to say the public work of the candlestick church of which the mights of the victory are combined.

이것은 감람나무라는 것은 종말에 왕권 받을 생존 성도의 역사를 가르쳤습니다.

다윗이 자기를 푸른 감람나무라는 것이 종말에 시온 산 세계 통일 완전 역사를 뜻한 것입니다. 그러므로 누구든지 피해를 줄 자가 없다는 것은 3대 화가 오는 것이니 시온 산에 새로운 왕국을 이루기 위한 목적에서 오는 화이기 때문에 종말에 왕권에 쓰여 질 종들에게는 절대적인 원수의 피해가 없도록 한다는 것입니다.

승리의 용사들이 결합된 촛대교회의 역사라는 것은 흑암을 뚫고 나가는 완전 끝을 맺는 기독교 역사입니다.

 

* Rev.11:5. And if any man will hurt them, fire proceeded out of their mouth, and devoured their enemies: and if any man will hurt them, he must in this manner be killed.

* 11:5. 만일 누구든지 저희를 해하고자 한즉 저희 입에서 불이 나서 그 원수를 소멸할찌니 누구든지 해하려 하면 반드시 이와 같이 죽임을 당하리라.

 

* the explanation) It is power unification. Because of being the servant of which it plummet, conveys the plummet of the referee, the public work annihilated as evil spirit power is bought to give the power which the fire goes out from our mouth, gets rid of this enemy when trying to injuring us or the someone. The fire is flourishing of the holy spirit.

Satan's works is eradicated to get rid of the enemy. The powerful manner is said, it is to have done that injuring people kills. Therefore, there is no person to stand against the this servant at all. Acts.5: It is the Ananias and Sapphira and for the case, the precedent example is to 1~11.

* 강해) 권세통일입니다. 만일 누구든지 저희를 해하고자 한 즉 저희 입에서 불이 나가 그 원수를 소멸하는 권세를 준 것은 심판의 다림줄을 전하는 종이니 만큼 마귀세력을 전멸시키는 역사라는 것입니다. 불은 성신의 불입니다.

원수를 소멸함은 사탄의 역사가 박멸된다는 것입니다. 해코자 하는 자가 죽임을 당한다는 것은 강력한 태도를 말함입니다. 그러므로 이 종을 대적할 자는 전혀 없는 것입니다. 5:1~11에 아나니아와 삽비라 사건이 예표가 됩니다.

 

The power public work of the human conclusion plummet of the referee, it is the word power of the plummet. Since lowering the evil spirit the referee starting from due to this word less than completely, the extinguished, the Stan can never give the servant gaining the power giving of this word the damage. When this servant testifies the word, there gets to be the thing in which the fire comes to the word and which extinguishes the Stan who is the enemy.

Therefore, the work in which it wins the evil spirit test is the word power, in order that It becomes the church wining the evil spirit power, one should be accomplished under the witness power public work.

The evil spirit held the power injuring the without limit true witness. However, since being the public work in which the word power overcomes the evil spirit power, the injured evil spirit power gets the annihilation in the front of public work of the word power.

The evil spirit power can say that be stronger than the God power if the evil spirit does harm to the servant of the power. But the difficult work injures, as to be accomplished by the inevitable fruit one says as the victory of the power public work to win the evil spirit power which the servant gaining the God's power.

Because of Christ's power being well known, the work finding the losing people before was realized. The public work which one makes become the church which the difficult situation chooses is accomplished by the witness power public work and it gets to have the Lord of the second coming. At the same time.

As to the favors age church, suffered the damage and what there is the dying thing to the enemy when killing the people who love as because of being the church intending to Heaven, decide to be killed by the enemy. This is the purpose forming the rank of the martyr.

But it is the purpose which accomplishes the new age with them so that people remaining in the disaster of which the tens of millions of people falls down can come to the candlestick church, in order to be absurd, God becomes public work the no harm of the enemy as absoluteness.

Because, it becomes public work along the time, God is due to be the church remained in the day of the disaster accomplishing the new age as the prediction.

인간종말의 권세역사는 심판의 다림줄의 말씀권세입니다. 이 말씀으로 인해서 마귀를 완전히 없이하는 심판을 내리는 것이므로 이 말씀을 전하는 권세를 받은 종을 사단이 절대로 피해를 줄 수가 없는 것입니다. 그 종이 말씀을 증거 할 때에 말씀이 불이 되어 원수인 사단을 소멸시키는 일이 있게 됩니다.

그러므로 마귀 시험을 이기는 일은 말씀권세이니 마귀세력을 이기는 교회가 되려면 증인권세 역사 아래 하나를 이루어야 되는 것입니다. 마귀는 얼마든지 참된 증인을 해할 수 있는 권세를 가졌지만, 말씀권세가 마귀권세를 이기는 역사이므로 해코자 하는 마귀 권세는 말씀권세의 역사 앞에서 소멸을 받고 마는 것입니다.

만일 권세의 종을 마귀가 해친다면 마귀권세가 하나님 권세보다도 강하다고 할 수 있습니다. 그러나 하나님의 권세를 받은 종이 해코자 하는 마귀권세를 이기는 것은 어려운 일이 아니요, 필연적인 열매로 이루어지는 것이 권세역사의 승리라고 하는 것입니다. 잃었던 백성을 찾는 일은 그리스도의 권세 아래서 이루어졌고, 어려운 난국에서 택한 교회를 하나가 되게 하는 역사는 증인권세 역사로 이루어지는 동시에 재림의 주를 맞이하게 되는 것입니다.

은혜시대 교회는 피해를 당해서 원수에게 죽는 일이 있는 것은 천당을 목적한 교회니 만큼 사랑하는 자들을 죽일 때에 원수에게 죽도록 했던 것입니다. 이것은 순교자의 반열을 이루기 위한 목적입니다.

그러나 촛대교회는 천만인이 쓰러지는 환란에서 남은 자가 되기 위하여 그들로 새 시대를 이루기 위한 목적이니 만큼 절대에 원수의 피해를 당치 않도록 하나님은 역사해 주시는 것입니다. 왜냐하면 하나님은 때를 따라서 역사하는 것이니 예언대로 새 시대를 이루기 위한 환란의 날에 남은 교회이기 때문입니다.

 

@ For our God is a consuming fire.(Heb.12:29).

@ 우리 하나님은 소멸하는 불이심이니라(12:29).

@ For the nation and kingdom that will not serve you shall perish; yea, those nations shall be utterly wasted.(Is.60:12).

@ 너를 섬기지 아니하는 백성과 나라는 파멸하리니 그 백성들은 반드시 진멸되리라.(60:12).

@ And this shall be the plague wherewith the LORD will smite all the people that have fought against Jerusalem; Their flesh shall consume away while they stand upon their feet, and their eyes shall consume away in their holes, and their tongue shall consume away in their mouth(Zeck.14: 12)

@ 예루살렘을 친 모든 백성에게 여호와께서 내리실 재앙이 이러하니 곧 섰을 때에 그 살이 썩으며 그 눈이 구멍 속에서 썩으며 그 혀가 입속에서 썩을 것이요.(14:12)

@ In that day will I make the governors of Judah like an hearth of fire among the wood, and like a torch of fire in a sheaf; and they shall devour all the people round about, on the right hand and on the left: and Jerusalem shall be inhabited again in her own place, even in Jerusalem

(Zeck.12:6).

@ 그 날에 내가 유다 두목들로 나무 가운데 화로 같게 하며 곡식 단 사이에 횃불 같게 하리니 그들이 그 좌우에 에워싼 모든 국민을 사를 것이요 예루살렘 사람은 다시 그 본 곳 예루살렘에 거하게 되리라(12:6).

@ And the house of Jacob shall be a fire, and the house of Joseph a flame, and the house of Esau for stubble, and they shall kindle in them, and devour them; and there shall not be any remaining of the house of Esau; for the LORD hath spoken it.(Obad.18).

@ 야곱 족속은 불이 될 것이요 요셉 족속은 불꽃이 될 것이며 에서 족속은 초개가 될 것이라 그들이 그의 위에 불어서 그를 사를 것인즉 에서 족속은 남은 자가 없으리니 이는 여호와께서 말씀하셨음이라(18).

@ Behold, all you that kindle a fire, that compass yourselves about with sparks: walk in the light of your fire, and in the sparks that you have kindled. This shall you have of mine hand; you shall lie down in sorrow.

(Is.50:11).

@ 불을 피우고 횃불을 둘러 띤 자여 너희가 다 너희의 불꽃 가운데로 들어가며 너희의 피운 횃불 가운데로 들어갈찌어다 너희가 내 손에서 얻을 것이 이것이라 너희가 슬픔 중에 누우리라(50:11).

 

 

 

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