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63. Evidence of Micah’s argument. Chapter 3(1). Corruption in Israel, preparation for ministers.(Mic.3:1-6)

63. 미가 변론 증거. 3(1). 이스라엘의 부패, 사명자 준비.(3:1~6)

 

# The Leader of ecclesiastical authority Corruption, preparation for ministers #

# 교권 지도자 부패, 사명자 준비 #

 

This chapter teaches that being an extremely corrupt society comes through the corruption of the leader.

본장은 극도로 부패한 교계가 되는 것은 지도자의 부패를 통하여 온다는 사실을 가르칩니다.

 

* Essential verse: 6. Therefore night shall be unto you, that you shall not have a vision; and it shall be dark unto you, that you shall not divine; and the sun shall go down over the prophets, and the day shall be dark over them.

* 요절: 6. 그러므로 너희가 밤을 만나리니 이상을 보지 못할 것이요 흑암을 만나리니 점치지 못하리라 하셨나니 이 선지자 위에는 해가 져서 낮이 캄캄할 것이라.

 

* The explanation) The leaders of the church are those who fall into darkness who can not discern the time and not understand the signs.

* 강해) 교계 지도자들이 때를 분별하지 못하고 징조를 깨닫지 못하는 흑암에 빠진 자들입니다.

 

* Mic.3:1~4. And I said, Hear, I pray you, O heads of Jacob, and you princes of the house of Israel; Is it not for you to know judgment?

Who hate the good, and love the evil; who pluck off their skin from off them, and their flesh from off their bones; Who also eat the flesh of my people, and flay their skin from off them; and they break their bones, and chop them in pieces, as for the pot, and as flesh within the caldron.

Then shall they cry unto the LORD, but he will not hear them: he will even hide his face from them at that time, as they have behaved themselves ill in their doings.

* 3:1~4. 내가 또 이르노니 야곱의 두령들과 이스라엘 족속의 치리자들아 청컨대 들으라 공의는 너희의 알 것이 아니냐. 너희가 선을 미워하고 악을 좋아하여 내 백성의 가죽을 벗기고 그 뼈에서 살을 뜯어 그들의 살을 먹으며 그 가죽을 벗기며 그 뼈를 꺾어 다지기를 남비와 솥 가운데 담을 고기처럼 하는도다. 그 때에 그들이 여호와께 부르짖을찌라도 응답지 아니하시고 그들의 행위의 악하던 대로 그들 앞에 얼굴을 가리우시리라.

 

* The explanation) Those who are religious leaders who hate good and love evil, and are doing what they cry out to God by eating what they are doing as a right activity. The Lord can not answer to such a person, but rather God is hidden. The poorest people are those who sin by praying, those who see worship and are not receive graced. Grace does not come because of the sins committed on the pulpit, but the leaders of Israel hate the good, love the evil, eat the others, and pray well.

These are many in the church. The priests said that they had not seen the soldiers who had seen the resurrection of the Lord, but they believed in the Lord because of Lazarus who had lived in the tomb. They wanted to kill Lazarus, and sacrifice Jesus as heresy. Corruption of the leadership leader. Now if they look at it, if the true servant witness testifies to the true truth, they will condemn it and deny it. If you are to receive grace, the nearest person will hate you and your co-worker will vomit. If you pray for such a person, you will receive more grace. Faith is abominable unless you are trying to devote your life to saving others.

* 강해) 종교 지도자가 선을 미워하고 악을 좋아하는 자로서 권리 행사로 남을 잡아먹는 행동을 하면서 하나님께 부르짖는 일을 하고 있는 자들이니 이런 자에게 여호와께서 응답할 수 없고 오히려 하나님은 낯을 가리신다는 것입니다.

제일 딱한 사람들이 기도하면서 죄짓는 사람이며 예배 보며 은혜 받지 못하는 사람들입니다. 은혜가 안 내리는 것은 강단에 선 종이 죄가 있기 때문인데 이스라엘 지도자들이 선을 미워하고 악을 사랑하면서 남을 잡아먹으며 기도는 잘 한다는 것입니다. 이러한 자들이 교회에 많다는 것입니다. 옛날에도 주님 부활을 본 군인들에게 돈 주면서 못 봤다고 하라고 제사장들이 그랬고 무덤에서 살아나온 나사로 때문에 주님을 믿고 이름이 나니 나사로까지 죽이려 하였고 예수님을 이단이라 하면서 제사를 드리니 하나님께서 받을 수 가 없는 것입니다. 교권 지도자의 부패입니다.

이제 두고 보시면 참 종이 참된 진리를 증거 하면 이단시 하고 정죄하게 되니 하나님이 낯을 가리시고 마는 것입니다.

은혜 받을 라면 가까운 사람이 미워하고 동역자가 헐뜯고 하는데 그런 사람위해서 기도하면 은혜 더 받게 되는 것이고 하나님이 기르기 위한 것입니다. 신앙은 남을 살리기 위해 목숨을 바치고자 하는 것이 아니면 가증하게 됩니다.

 

 

& Prayer without love.(1~4).

& 사랑이 없는 기도.(1~4).

 

The religious leader will see that no matter how much prayer he or she is praying for, if there is no response, there is no need.

Therefore, it is rather shameful for a leader not to devote his life to good works, but rather to hate good works and pray to God.

God is a god who is good, and as a leader he is obedient to his will and becomes an idolatrous religion, no matter how much he prayed, except that he intended to overcome evil with good. If you are a servant who has no answer today, no matter what you pray for, you must reflect on yourself. He who prays with a other servants as heresy without a reason is unable to receive it because it is the enemy of God.

This is a condition that can not receive the prayers of two people. If the pray of the servant false charge is uplifted, it will not be able to receive the prayer of the servant who is a false charge groundless the servant.

Therefore, the Pharisee's prayer has no answer and is ignorant, but when the apostles' prayer has a work of response, the Pharisees who did not receive an answer when there was a work of response were opposed to the work of the apostles.

종교 지도자는 아무리 기도하여도 응답이 없다면 아무런 필요 없는 자라고 보게 됩니다. 그러므로 지도자가 선한 일을 위하여 생명을 바쳐 싸우지 않고 오히려 선한 일을 미워하면서 하나님께 기도한다는 것은 오히려 부끄러운 일입니다.

하나님은 선하신 신이시니 지도자로서 그 뜻에 순종하여 선으로 악을 이기는 것을 목적한 것 외에는 아무리 기도하여도 다 쓸데없는 우상적인 종교가 되고 마는 것입니다. 금일에 어떤 종이 기도하여도 아무런 응답이 없는 종이라면 반성하여야 할 일입니다. 공연히 이유 없이 다른 종을 이단이라고 하면서 기도하는 자는 하나님의 대적이 되는 일이니 도저히 그 기도를 받을 수 없습니다.

이것은 두 사람의 기도를 받을 수 없는 조건이 있습니다. 억울하게 누명을 쓰고 기도하는 종의 기도가 상달이 되었다면 그 종을 누명을 씌우는 종의 기도는 도저히 받을 수가 없을 것입니다.

그러므로 바리새교인의 기도라는 것은 아무런 응답이 없고, 무식한 사람들이지만 사도들의 기도에는 응답의 역사가 있을 때 기도에는 응답의 역사가 있을 때 응답을 받지 못하는 바리새인들은 오히려 사도들의 역사를 반대하고 나섰던 것입니다.

 

* Mic.3:5~6. Thus saith the LORD concerning the prophets that make my people err, that bite with their teeth, and cry, Peace; and he that putted not into their mouths, they even prepare war against him.

Therefore night shall be unto you, that ye shall not have a vision; and it shall be dark unto you, that ye shall not divine; and the sun shall go down over the prophets, and the day shall be dark over them.

* 3:5~6. 내 백성을 유혹하는 선지자는 이에 물면 평강을 외치나 그 입에 무엇을 채워 주지 아니하는 자에게는 전쟁을 준비하는도다 이런 선지자에 대하여 여호와께서 가라사대 그러므로 너희가 밤을 만나리니 이상을 보지 못할 것이요 흑암을 만나리니 점치지 못하리라 하셨나니 이 선지자 위에는 해가 져서 낮이 캄캄할 것이라.

 

* The explanation) These are those who cry out for peace and make a cynical purpose in order to be beneficial to them - those who are in darkness. The false prophecy is that if they fill it with something, they like it, and if they know it, they like it.

He does not care who knows, does not know, and pray for him even if he despises. Those who do not have an answer if they like to be entertained, and those who work for oneself are averse to the gospel.

No matter how disadvantageous it is, the right servant to go out is few. The leaders of the church are those who fall into darkness who can not discern the time and not understand the signs.

* 강해) 이들은 평강을 외치나 자기에게 유익이 되기 위한 목적에서 감언이설을 하는 자들이니 즉 흑암에 빠진 자들입니다. 거짓 선지는 자기에게 무엇을 채워주면 좋아하고 사람이 알아주면 좋아한다는 것입니다.

참 종은 누가 알아주고 안 알아주고 상관없고 멸시천대해도 그 사람위해 기도합니다. 대접받기 좋아하면 응답 없고 자기 위해 일 하는 자는 조금 불리하면 복음을 배반합니다. 아무리 불리해도 참고 나가는 바른 종이 적은 것입니다. 교계 지도자들이 때를 분별하지 못하고 징조를 깨닫지 못하는 흑암에 빠진 자들입니다.

 

& Fighting around oneself.(5~7).

& 자기를 중심하여 싸우는 일.(5~7).

 

We believe that fighting for the truth is an obligation to fight as a religious leader, but we see that fighting for their sake is a false prophecy for theirselves. Therefore, such a person is in darkness, so that nothing can be discerned, so he who is deceived is also deceived as a follower. Leadership is nothing more than a sacrifice of self in the public love of saving the public.

Therefore, the greatest sins of the leader are the ones to fight for him, and the great righteousness of the leader is to sacrifice himself to save the public.

우리가 진리를 위해 싸운다는 것은 종교 지도자로서 마땅히 싸워야 할 의무라고 보지만 자기에게 이익이 있다고 싸운다는 것은 자기를 위한 거짓선지라고 보게 됩니다. 그러므로 이러한 자에게는 흑암에 빠지는 일이 있으므로 아무 것도 분별할 수 없는 자리에 있으므로 자기도 미혹을 받은 자로서 따라가는 자도 같이 미혹을 받게 됩니다. 지도자라는 것은 대중을 살린다는 공적 사랑에서 자아를 희생하지 않는다면 아무런 필요가 없는 자라고 볼 수밖에 없습니다.

그러므로 지도자의 제일 큰 죄는 자기를 위하여 싸우는 죄요, 지도자의 큰 의는 대중을 살리기 위하여 자기를 희생하는 일입니다.

 

# What is the deviation of a religious leader? (Mic.3:1-5).

# 종교 지도자의 탈선은 무엇인가?(3:1~5).

 

It's a religion, no matter how much the beginning of it is, the religion is rather unhappiness when it derailed;

Religion, even if it has begun, will become a misfortune when the leader deviates. Politics can vary from time to time, but religion is precisely because there is an infallible truth. Politics is for the sake of carnality, and as much as it is intended to guide the effort to develop well the work of the fleshly life, but religion does not need anything unless there is a work of great change in the spiritual aspect.

Now you can see What's the derailment of the religious leader?

종교라는 것은 아무리 시작이 바로 되었다 하더라도 그 지도자가 탈선할 때에 그 종교는 오히려 불행을 가져오는 일이 되고 말 것입니다. 정치라는 것은 가끔 변동할 수 있으나 종교라는 것은 도저히 변동할 수 없는 정확 무오한 진리가 있기 때문입니다. 정치는 육적을 위해서 있으니 만큼 육적 생활에 대한 일을 잘 발전하기 위하여 노력하는 일에 잘 지도하는 것으로 목적을 두지만 종교는 신령한 방면에 큰 변화를 주는 역사가 없다면 아무런 필요가 없는 일입니다.

이제 종교 지도자의 탈선이 무엇이냐는 것을 알 수 있습니다.

 

* God lift up to the servant who remained in the day of wrath, to fulfill His will, to enter into a new era by praying, he who worked so that he would pay it back, and who fought to the end for the truth, It is a new era in which the lion is strong in the bushes.

Wrath teaches the day when a true servant hold up smite a strong enemy (Micah.5:7-9). It is the prophecy that the work of God was intended and taught that at any time first of all it would be to lift up to the perish and to afflict the blessed, and then to give the blessed one strong authority to redeem the enemy.

* 하나님은 진노의 날에 남은 종을 들어서 당신의 뜻을 이루는 데는 기도가 상달된 자, 친히 갚아줄 것이 있도록 일한 자, 진리를 위하여 끝까지 싸우는 자를 들어 쓰되 수풀 속에 사자같이 강하게 들어 씀으로써 새로운 시대를 이루는 것입니다.

진노라는 것은 참된 종을 강하게 들어서 대적을 치는 날을 가르친 것입니다(5:7-9). 하나님의 역사라는 것은 어느 때나 처음에는 망할 자를 들어서 복 받을 자를 괴롭게 하고 다음에는 복 있는 자에게 강한 권세를 주어서 원수를 갚게 한다는 것을 목적하고 가르친 것이 선지서란 것입니다.

 

 

 

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