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The Revelations defense evidence 42. 7 chapter(2). relief acquisition and east public work(Rev.7:2~3)

계시록 변론 증거 42. 7(2). 구원 획득, 동방 역사(7:2~3)

 

# Four angel, the other angel, seal of God, east public work, public work of seals #

# 네 천사, 다른 천사, 하나님의 인, 동방 역사, 인의 역사 #

 

* Introduction: The character to It become the people remaining with the servant which God remains when the day of the ire came like the chapter 6 taught one called the someone. The consequence of the people relieved in the disaster is displayed, it is to be the acquisition of the relief.

140,000 mights are seal on the forehead God made install the organ preventing the disaster to the war. The servants gaining the special ability gets and the name that the people this seals are Israel is the fruit in which Jacob achieves the victory in the pray.

Therefore, it is the victor on the pray, and can join the rank of 140,000 ranks. The white clothes people got the general relief and got the apology but the excess is not servants gaining the ability. It was a crowd but the complete preparation is the people who get when suffering the disturbance to repent more and forgive all that they come among the disaster.

Dan.12: The men who there are many in 10 got the ordeal and it got to be by oneself clean and neat and made white. These get to enter the country of the honor protected by God.

* 총론: 하나님께서 6장과 같이 진노의 날이 올 때 남은 종과 남은 백성이 될 자는 누구라는 것을 가르쳤습니다. 구원의 획득이라는 것은 환란에서 구원받은 자들의 형편을 보임입니다. 144천명이 이마에 인 맞기까지 하나님은 전쟁의 환란을 방지하는 기관을 두게 하였습니다. 그 인 맞은 자들은 특별한 능력을 받은 종들인데 이스라엘이란 이름은 야곱이 기도에 승리를 이룬 열매입니다.

그러므로 기도에 승리자라야 144천명의 반열에 들 수 있습니다. 흰옷 입은 무리는 일반적 구원을 받되 사죄를 받았으나 능력을 받은 종들은 아닙니다. 환란 중에서 그들이 나온다는 것은 완전한 준비는 못 되었으나 환란을 당할 때에 더욱 회개하고 죄 사함을 받은 자들입니다. 12:10에 많은 사람들이 연단을 받아서 스스로 정결케 되며 희게 할 것이라고 하였습니다. 이들은 하나님의 보호를 받아서 영광의 나라로 들어가게 됩니다.

 

* Rev.7:2~3. And I saw another angel ascending from the east, having the seal of the living God: and he cried with a loud voice to the four angels, to whom it was given to hurt the earth and the sea, Saying, Hurt not the earth, neither the sea, nor the trees, till we have sealed the servants of our God in their foreheads.

* 7:2~3. 또 보매 다른 천사가 살아계신 하나님의 인을 가지고 해 돋는 데로부터 올라와서 땅과 바다를 해롭게 할 권세를 얻은 네 천사를 향하여 큰 소리로 외쳐 가로되 우리가 우리 하나님의 종들의 이마에 인치기까지 땅이나 바다나 나무나 해하지 말라 하더라.

 

* the explanation) it is that land or sea or tree can be said not to injure until the word which it does loudly towards your getting the power which comes up to the part from sunrise which has the seals of the God lives in which other angel and which is and admitted and makes the land and sea as harmful four angel, as to we sealed on the servants of our God on the forehead Is.24:14~15, Is.41:25, Is.59: As in 19, it does and comes up from sunrise Because of people singing the Jehovah's name in the place beating the enemy and going out, it is identical with seal public work of the God in which this lives.

The learning one that it is this seal is the exterior syndrome of the meaning that it is the sovereignty, possession, and accreditation and power. As the east Cylus and Darioh the power public work Jerusalem holy temple is restored (Hab. 2:23 making the seal the Zerubbabel) are seen Zeck.4: The one, which restores Jerusalem through the Zerubbabel (as to the Zeck. 3:9, 6:12, intending the servant of Branch) of the altar the pure gold of section 2,7,10 is on like It is the will which the day (referee) of the ire makes come after it makes impose the awakening upon the corrupted church again which inspires the power to the God's servants through the servant (the Zeuk.4:10) which it irons, holds the plummet, that is the defense of the, that is the standard of referee, analysis of the truth, terminally and becomes and it make the faith preparation (in sealed and bride make up).

*강해) 다른 천사가 살아 계신 하나님의 인을 가지고 해 돋는 데로 올라와서 땅과 바다를 해롭게 할 권세를 얻은 네 천사를 향하여 큰소리로 하는 말이 우리가 우리 하나님의 종들에 이마에 인치기까지 땅이나 바다나 나무나 해하지 말라고 한 것은 사24:14~15, 41:25, 59:19과 같이 해 돋는 곳에서 여호와의 이름을 부르는 자가 원수를 승리하고 나간다고 하였으니 이것이 살아 계신 하나님의 인의 역사와 동일합니다. 이 인이라는 것은 주권, 소유, 인정이라는 뜻과 권세의 표증이니 학2:23(스룹바벨로 인을 삼음)을 보면 예루살렘 성전을 복구할 때 동방 고레스와 다리오가 권세역사로서 슥4:2,7,10절의 순금등대 제단의 스룹바벨(3:9, 6:12 순의 종을 뜻함)을 통하여 예루살렘을 복구한 것 같이 종말에 심판의 기준인 진리해석의 변론인 다림줄을 쥔 종(4:10)을 통하여 하나님의 종들에게 권세를 주어서 부패된 교회에 다시 각성을 주게 하고 신앙준비(인침, 신부단장)가 있게 한 후에 진노의 날(심판)이 오게 한다는 뜻입니다.

 

It said receive for the Holy Spirit of the Eph.1:13 appointment the seal was hit did you can know that is got holy spirit(there says be no crime and the God's the spirit is gotten until Lord who is the divine and it says be righteous) it told one righteous hitting against the Holy Spirit it said wear the sprit in the 1Dim. 3:16. it said be Lord also, God’s the sealed(John.6:27)

Being born again, not of corruptible seed, but of incorruptible, by the word of God, which lived and abided for ever.1Pet.1:23. the God's seals us the Holy Spirit said be imposed upon our mind the was sealed on 2Cor.1:22.

it said be righteous with the family not to The receiving was the Holy Spirit confessing to all people predicted in Joel.2:28. intended Acts.16: it could be said to be the soul of Jesus on 7. Rom.8:9 and 1Pet.1:11 one which gets it is born again it hits against the Holy Spirit it tells it hit against the Holy Spirit of Lord, that is, early rain the Holy Spirit is righteous it could be said to be Christ's the soul on 11; it does of the belief Jas.2:21,24,25 to is Gal.3:24. Together, that one which the born again gets it hit against the Holy Spirit it welcomed Lord with the savior of the world it repented the crime it believed the redemption of the nourishing of the blood of the cross of Lord sealed the seals of Lord it saw this it told with one which it does with 24 believes is certain. Rev.7: the seals of the God of section 2,3. Hag.2: The seals is made the Zerubbabel in section 23. with signet power it gains recognition as the servant 2: Of seven spirit in the front of the throne in the Rev.4:5 note do you receive (the Calling righteous) late rain the Holy Spirit blowing on section Jeol2:29 to the male servants and female servant is called of spirit of the referees and annihilation in Is.4:4 note it is holy the seals says sealed the God's seals as on the forehead (Rev.7:2) of the God's servants. Is.11: it spoke in the god of 2~3 wisdom brightness intrigue talent knowledge awe determination. The collar it compared to the Mt.13:31, 17:20, Mk.4:31, Lk.13: 19 (the tree of which the bird dwells), and 17:6 to the mustard seed it spoke in the God's the soul Rom.8: section 9 and section 14, 1Cor.2:11, 7:40, 12:3, and 2Cor.3:3 note.

Dan.4: the Holy Spirit completely soon late rain of the God which it gains recognition for the spirit to gain the royal authority as told one from God and welcomes the Lord of the second coming because of because of intending the king meaning the Nebuchadnezzar at section 14 and 4:22 note. And Zeck.4 The Holy Spirit of the gold oil was received in section 12 (Hab.3:13), it intended.

주님도 하나님의 인 치신 자(6:27)라 하셨으며 딤전3:16절에서 영으로 의롭다 하심을 입었다 하셨으니 성령을 받은 것을 말함을 알 수 있고(죄가 없으시고 창조주이신 주님까지도 하나님의 영을 받아 의롭다 하심) 1:13 약속의 성령으로 인 치심을 받았다하셨으며 고후1;22에 인치시고 우리 마음에 성령을 주셨다 하셨고 벧전1:23 썩어지지 아니할 씨로 의롭다 하셨으니 욜2:28에 예언 된 만민에게 부어 주는 성령을 받음을 뜻했고(2:2~4)) 이것을 행16:7에 예수의 영이라 하셨으며 롬8:9절과 벧전1:11에 그리스도의 영이라 하셨으니 주님의 성령 즉 이른 비 성령을 받았음을 말함이고 성령을 받아 중생함을 받는 것이 의롭다(칭의; 믿음의 행함으로 야2:21,24,25, 3:24 믿음으로)하는 것으로 말씀하셨고 이것을 보면 주님의 십자가의 보혈의 대속을 믿어 죄를 회개하고 주님을 구세주로 영접하고 성령을 받아 중생 받는 것이 주님의 인 쳤다는 것이 확실함 같이 계7:2,3절의 하나님의 인은 학2:23절에 스룹바벨로 인을 삼을 종으로 인정받아 인의 권세로 욜2:29절에 남종과 여종에게 부어주는 늦은 비 성령을 부어주심으로 하나님의 인을 하나님의 종들의 이마에(7:2) 인 친다 한 것이며 사4:4절에서는 심판의 영과 소멸의 영으로 거룩하다 칭함을 받게 되고(칭성) 4:5절에서는 보좌 앞에 일곱 영으로 사11:2~3 지혜 총명 모략 재능 지식 경외 판단의 신으로 말씀하셨으며 롬8:9절과 14, 고전2:11, 7:40, 12:3, 고후3:3절에 하나님의 영으로 말씀하셨으며 마13:31, 17:20, 4:31, 13:19(새가 깃들이는 나무), 17:6에 겨자씨로 비유하셨는데 새가 깃들이는 나무는 단4:14절 이하와 4:22절에 느브갓네살 왕을 뜻했으니 왕권 받을 영을 말한 것으로 하나님께 인정받아 재림의 주를 영접할 하나님의 영 곧 늦은 비 성령, 4;12절에 금 기름의 성령을 받게 됨을(3:13) 뜻했습니다.

 

Ezek.9:4 And the LORD said unto him, Go through the midst of the city, through the midst of Jerusalem, and set a mark upon the foreheads of the men that sigh and that cry for all the abominations that be done in the midst thereof.

Rev.14: 144,000 said be in 1 to use the name of young sheep and of name this father. The servants (144,000 people only) which it was written by the agent (Is.59:16) mediator) of the God, it receives for the exercise of right of the sovereignty for the referee were meant by the servant which got the seals of Lord and which accepted the God's seals with the agent (Rev. 2:26~28 steel rod power) of the Lord and in which God belongs as the genus character of Lord with the power of the Lord.

Since God doesn't sealed as the seals (Rev.9:4) of the royal authority every the servant in the direct, but it is the public work which entrusts the full authority to the servant gaining seal’s power and sealed the seal, one organization (the olives association) makes accomplished and it becomes public work mass and the work the greets the mass Lord.

9:4 예루살렘 성읍에서 행하는 모든 가증한 일로 탄식하며 우는 자의 이마에 표하라고 하였습니다. 14:1에 십사만 사천은 어린 양의 이름과 그 아버지의 이름 쓴 것이 있다고 하였습니다. 주님의 인을 받아 주님의 속한자로서 주의 권세로 주님의 대행자로(2:26~28 철장권세) 하나님의 인을 받아 하나님 속한 종으로 심판 주권의 권리 행사로 하나님의 대행자(59:16) 중재자)로 쓰임 받을 종(십사만 사천 명)들을 뜻했습니다. 인을 치는 일은 왕권의 인(9:4)으로 하나님께서 종마다 직접으로 치는 것이 아니고 인의 권세를 받은 종에게 전권을 맡기어 인을 치는 역사를 하므로 한 단체(감람나무 단체)를 이루게 하여 단체적으로 역사 하다가 단체적으로 주님을 맞이하는 것입니다.

 

Therefore the other angel is contrasted Rev.10:1 or less is seen It the world country Christ becomes the country it sees one which says be realized like the gospel which the God's secret imparts to this servant prophet the day this bugle which the seventh angels make a sound it swears it points at the Creator God it holds up the small book gets to be played : The Rev.11 at this time, the Christianity public work of the conclusion forming on the ground kingdom is certain because of speaking to 15.

그러므로 다른 천사를 대조한다면 계10:1 이하를 보면 작은 책을 들고 조물주 하나님을 가리켜 맹세하여 가로되 일곱째 천사가 소리 내는 날 그 나팔을 불게 될 때 하나님의 비밀이 그 종 선지자에게 전하신 복음과 같이 이루어진다고 한 것을 보면 이때는 세상 나라가 그리스도 나라가 될 때라고 계11:15에 말했으니 지상 왕국을 이루기 위한 종말의 기독교 역사가 틀림없습니다.

 

In other words, it irons of the referee power, it is the public work of the plummet line. Therefore, Is.41:1 or less Is.24:25. Dan.11:44. If was contrasted, it taught as the land end this which turned the east clearly and comes up from sunrise. Therefore, the God of the Shem causes the secret of the referee appearing in the curtain of the Shem the power public work on the basis of in our country, that is the curtain of the Shem, terminally. It is the speech that certainly seal’s royal authority of the God which the public work of the royal authority forming the ground peace kingdom forms the new age comes out of the east.

다시 말하면 심판 권세의 다림줄의 역사입니다. 그러므로 사41:1 이하나 사24:15, 11:44을 대조하여 보면 분명히 동방 해 돋는 땅 끝 이라고 가르쳤습니다.

그러므로 셈의 하나님은 셈의 장막에서 나타난 심판의 비밀을 종말에 셈의 장막인 우리나라에서 권세역사를 일으킨다는 것입니다. 지상평화왕국을 이루는 왕권의 역사가 새 시대를 이루는 하나님의 인의 왕권이 반드시 동방에서 나온다는 말입니다.

 

Because the secret of the book sealed in Revelations showed in the Republic of Korea, it is the word that it is the public work this of the privilege of the conclusion and certainly accomplishes the new age through this truth words which God appears to this man to accomplish the new age through Korea and it is the God's seal’s public work. In our country, when the disaster war comes, the chance which advances on the north and shouts the gospel comes.

계시록에 봉했던 책의 비밀이 대한민국에 나타났으니 우리나라를 통하여 새 시대를 이루는데 하나님의 인의 역사라는 건 종말의 특권의 역사 인데 하나님께서 그 사람에게 나타난 그 진리 말씀을 통하여 반드시 새 시대를 이룬다는 말입니다.

우리나라에서 환란이 올 때에 북으로 진격하여 복음을 외칠 기회가 옵니다.

 

@ In that day, saith the LORD of hosts, will I take you, O Zerubbabel, my servant, the son of Shealtiel, saith the LORD, and will make you as a signet: for I have chosen you, saith the LORD of hosts(Hag.2:23).

@ 나 만군의 여호와가 말하노라 스알디엘의 아들 내 종 스룹바벨아 나 여호와가 말하노라 그 날에 내가 너를 취하고 너로 인을 삼으리니 이는 내가 너를 택하였음이라 만군의 여호와의 말이니라(2:23).

@ Labour not for the meat which perished, but for that meat which endured unto everlasting life, which the Son of man shall give unto you: for him had God the Father sealed.(John.6:27)

@ 썩는 양식을 위하여 일하지 말고 영생하도록 있는 양식을 위하여 하라 이 양식은 인자가 너희에게 주리니 인자는 아버지 하나님의 인 치신 자니라(6:27)

@ And without controversy great is the mystery of godliness: God was manifest in the flesh, justified in the Spirit, seen of angels, preached unto the Gentiles, believed on in the world, received up into glory.(1Tim.3:16)

@ 크도다 경건의 비밀이여 그렇지 않다 하는 이 없도다 그는 육신으로 나타난바 되시고 영으로 의롭다 하심을 입으시고 천사들에게 보이시고 만국에서 전파되시고 세상에서 믿은바 되시고 영광 가운데서 올리우셨음이니라(딤전3:16)

@ In whom you also trusted, after that you heard the word of truth, the gospel of your salvation: in whom also after that you believed, you were sealed with that holy Spirit of promise (Eph.1:13)

@ 그 안에서 너희도 진리의 말씀 곧 너희의 구원의 복음을 듣고 그 안에서 또한 믿어 약속의 성령으로 인치심을 받았으니(1:13)

@ But you are not in the flesh, but in the Spirit, if so be that the Spirit of God dwell in you. Now if any man have not the Spirit of Christ, he is none of his.(Rom.8:9)

@ 만일 너희 속에 하나님의 영이 거하시면 너희가 육신에 있지 아니하고 영에 있나니 누구든지 그리스도의 영이 없으면 그리스도의 사람이 아니라(8:9)

@ Who had also sealed us, and given the earnest of the Spirit in our hearts(2Cor.1:22)

@ 저가 또한 우리에게 인치시고 보증으로 성령을 우리 마음에 주셨느니라(고후1:22)

@ Wherefore the law was our schoolmaster to bring us unto Christ, that we might be justified by faith(Gal.3:24)

@ 이같이 율법이 우리를 그리스도에게로 인도하는 몽학선생이 되어 우리로 하여금 믿음으로 말미암아 의롭다 함을 얻게 하려 함이니라(3:24)

@ Was not Abraham our father justified by works, when he had offered Isaac his son upon the altar? (Jas.2:21)

@ 우리 조상 아브라함이 그 아들 이삭을 제단에 드릴 때에 행함으로 의롭다 하심을 받은 것이 아니냐(2:21)

@ And also upon the servants and upon the handmaids in those days will I pour out my spirit. And I will shew wonders in the heavens and in the earth, blood, and fire, and pillars of smoke.(Joel.2:29~30)

@ 그 때에 내가 또 신으로 남종과 여종에게 부어 줄 것이며 내가 이적을 하늘과 땅에 베풀리니 곧 피와 불과 연기 기둥이라(2:29~30)

@ Saying, Hurt not the earth, neither the sea, nor the trees, till we have sealed the servants of our God in their foreheads(Rev.7:3)

@ 가로되 우리가 우리 하나님의 종들의 이마에 인치기까지 땅이나 바다나 나무나 해하지 말라 하더라.(7:3)

@ And it shall come to pass, that he that is left in Zion, and he that remained in Jerusalem, shall be called holy, even every one that is written among the living in Jerusalem: When the Lord shall have washed away the filth of the daughters of Zion, and shall have purged the blood of Jerusalem from the midst thereof by the spirit of judgment, and by the spirit of burning.(Is.4:3~4)

@ 시온에 남아 있는 자, 예루살렘에 머물러 있는 자 곧 예루살렘에 있어 생존한 자 중 녹명된 모든 사람은 거룩하다 칭함을 얻으리니 이는 주께서 그 심판하는 영과 소멸하는 영으로 시온의 딸들의 더러움을 씻으시며 예루살렘의 피를 그 중에서 청결케 하실 때가 됨이라(4:3~4)

@ It is like a grain of mustard seed, which a man took, and cast into his garden; and it grew, and waxed a great tree; and the fowls of the air lodged in the branches of it.(Lk.13:19)

@ 마치 사람이 자기 채전에 갖다 심은 겨자씨 한 알 같으니 자라 나무가 되어 공중의 새들이 그 가지에 깃들였느니라(13:19)

@ Whose leaves were fair, and the fruit thereof much, and in it was meat for all; under which the beasts of the field dwelt, and upon whose branches the fowls of the heaven had their habitation: It is you, O king, that you grown and become strong: for your greatness is grown, and reached unto heaven, and your dominion to the end of the earth.(Dan.4: 21~22)

@ 그 잎사귀는 아름답고 그 열매는 많아서 만민의 식물이 될 만하고 들짐승은 그 아래 거하며 공중에 나는 새는 그 가지에 깃들이더라 하시오니 왕이여 이 나무는 곧 왕이시라 이는 왕이 자라서 견고하여지고 창대하사 하늘에 닿으시며 권세는 땅 끝까지 미치심이니이다 (4:21~22)

 

 

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