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12. The Revelations plead evidence. 1 chapter(12). Apostle John the personality(Rev.1:8~10)(2)

12. 계시록 변론 증거. 1(12). 사도 요한의 인격(1:8~10)(2)

 

# the personality of Apostle John getting the revelation #

# 계시를 받은 사도 요한의 인격, 재림주 만왕의 왕의 모습 #

 

* Rev.1:8. I am Alpha and Omega, the beginning and the ending, said the Lord, which is, and which was, and which is to come, the Almighty.

* 1:8. 주 하나님이 가라사대 나는 알파와 오메가라 이제도 있고 전에도 있었고 장차 올 자요 전능한 자라 하시더라.

 

* the explanation) God is Alpha and Omega. He will do the same at the end, just as the physical Israel would not be obedient and smote with the disasters without forgiveness. it will do in the end like that.

There are several meanings of the Alpha and Omega gods. In Eccl.3:15 there was an old one now, and there was also an old one in the future, for God is looking for things that are already past.

There is a work that can be called prophetic, spiritual, shadowy, model, exemplary, child lesson, and ending in the New Testament or the end through physical Israel.

Because it is omnipotent, it means that you will proceed from the beginning to the end as foreknowledge plan, and it means that you are responsible for from the beginning to the end. Also, the words of prophecy can also be accomplished in duplicate.

The old promise Israel is the prophet country making the verbal promise and the Israel(korea) of the new Testament is the prophet country which accomplishes and makes the verbal promise the fruit.(Mt.21:43).

* 강해) 하나님은 알파와 오메가이시니 육적 이스라엘이 순종치 않을 적에 용서 없이 재앙으로 친 것 같이 종말에도 그와 같이 하실 것입니다.

알파와 오메가의 신이라는 뜻은 몇 가지가 있는데 전3:15절에 이제 있는 것이 옛적에 있었고 장래에 있을 것도 옛적에 있었나니 하나님은 이미 지난 것을 다시 찾으시느니라. 고 하신 것처럼 육적 이스라엘을 통하여 예언적, 영자적, 그림자적, 모형적, 예표적, 몽학적이라고 할 수 있는 역사가 있었고 신약에 혹은 종말에 끝을 맺는 역사가 있다는 것입니다.

전지전능하시므로 처음부터 끝까지 예지예정아래 진행하신다는 뜻도 있고, 시작하신이가 끝까지 책임지고 역사하신다는 뜻도 있습니다. 또한 예언의 말씀은 이중으로 성취하시는 것도 됩니다. 구약 이스라엘은 언약을 맺는 선지 국가이며 신약의 이스라엘(한국)은 언약을 이루고 열매 맺는 선지 국가 입니다(21:43).

 

* Rev.1:9~10. I John, who also am your brother, and companion in tribulation, and in the kingdom and patience of Jesus Christ, was in the isle that is called Patmos, for the word of God, and for the testimony of Jesus Christ. I was in the Spirit on the Lord's day, and heard behind me a great voice, as of a trumpet,

* 1:9~10. 나 요한은 너희 형제요 예수의 환란과 나라와 참음에 동참하는 자라 하나님의 말씀과 예수의 증거를 인하여 밧모라 하는 섬에 있었더니 주의 날에 내가 성령에 감동하여 내 뒤에서 나는 나팔소리 같은 큰 음성을 들으니

 

* the explanation) The person of John who received the full revelation; It was the inspiration of a transforming saint who went first after weighing to see what the personality of John had received as a revelation of the perfect eschatological mystery of Christ and gave it the secret of complete revelation.

Faith is the person who possesses the personality according to the growth, and who can possess the perfect personality of Christ?

* 강해) 완전계시를 받은 요한의 인격; 변화성도의 영감 받은 사람으로 그리스도의 완전한 종말적인 비밀을 계시로 받은 요한의 인격이 어떻게 되느냐 하는 것을 먼저 달아보고 난 다음에 가서 완전 계시의 비밀을 주었던 것입니다.

신앙이라는 것은 그 장성에 따라 그 인격을 소유한 것이니 완전한 그리스도의 인격을 소유 할 수 있는 사람은?

 

Lead to where it ought go to be; It is God's guidance(the enemy's heart is also God controlled) to pick up the enemy and to drive it out.

The degenerate age servant is despised, and Joseph's tribulation, Jacob's trials, David's sufferings, and Job's perseverance, the spiritual world will rise.(Is.40:27). It is to thank God for all who servant endure, for God's god is always together

마땅히 가야 할 곳으로 인도; 원수를 들어서 쫓아내고 끌고 가는 것도 하나님의 인도(원수의 마음도 하나님이 주관)입니다. 말세 종은 억울함을 당하고 요셉의 환란과 야곱의 시련과 다윗의 고난과 욥의 인내가 있어 영계가 장성됩니다(40:27).

참는 종은 무엇이나 감사 할일이니 하나님의 신이 항상 같이 하기 때문입니다.

 

@ Talk no more so exceeding proudly; let not arrogancy come out of your mouth: for the LORD is a God of knowledge, and by him actions are weighed.(1Sam.2:3).

@ 심히 교만한 말을 다시 하지 말 것이며 오만한 말을 너희 입에서 내지 말찌어다 여호와는 지식의 하나님이시라 행동을 달아보시느니라(삼상2:3).

@ And I will pray the Father, and he shall give you another Comforter, that he may abide with you for ever; Even the Spirit of truth; whom the world cannot receive, because it saw him not, neither knew him: but you know him; for he dwelled with you, and shall be in you.(John.14:16~17).

@ 내가 아버지께 구하겠으니 그가 또 다른 보혜사를 너희에게 주사 영원토록 너희와 함께 있게 하시리니 저는 진리의 영이라 세상은 능히 저를 받지 못하나니 이는 저를 보지도 못하고 알지도 못함이라 그러나 너희는 저를 아나니 저는 너희와 함께 거하심이요 또 너희 속에 계시겠음이라(14:16~17).

@ Till we all come in the unity of the faith, and of the knowledge of the Son of God, unto a perfect man, unto the measure of the stature of the fullness of Christ:(Eph.4:13).

@ 우리가 다 하나님의 아들을 믿는 것과 아는 일에 하나가 되어 온전한 사람을 이루어 그리스도의 장성한 분량이 충만한 데까지 이르리니(4:13).

 

# The meaning led to the Patmos isle

# 밧모 섬으로 인도한 의미

 

The last tribulation takes place around the Middle East, because it is an apocalyptic showing that it is in the periphery of the Mediterranean Sea.

It is the work that should be done on earth, and it has shown a predetermined meaning of location and boundaries.

마지막 환란은 중동을 중심하여 일어나되 지중해를 둘러싼 지경에서 있을 것을 보여주는 묵시이기 때문입니다. 땅위에서 마땅히 될 일이며 위치와 경계의 미리 정한 뜻을 보여 주신 것입니다.

 

The book of Revelation shows that the development of human science and the wars of extinction of humanity centered on the Mediterranean Sea.

계시록은 인간과학발전으로 인류전멸의 전쟁은 지중해를 중심해서 있을 것을 보여준 것입니다.

 

Any prophet have seen the Apocalypse centered on Mediterranean sea and all the prophets showed that the tribulation will come to the north centered on the Middle East as one, and the end work shows that it will happen in the east land end sea side.

Especially, the secret of revelation shows it will come the disaster centering on Asia and the complete work of the Christian end to center around Asia.

어느 선지나 다 지중해를 중심하여 묵시를 보게 되었고 모든 선지는 하나같이 중동을 중심하여 북방으로 환란이 올 것을 보여 주었고 종말의 역사는 동방 땅 끝 바다 옆에서 일어날 것을 보여 주었습니다.

특히 계시의 비밀은 아시아를 중심하여 올 환란과 아시아를 중심하여 일어날 기독교 종말의 완전역사를 보여준 것입니다.

 

# To show revelation on the Day of the Lord.(10); Why have you seen revelation in Lord’s day?

# 주의 날에 계시를 보여주심(10); 어찌하여 주의 날에 계시를 보았느냐?

 

The Old Testament Israel is Israel of the Sabbath, and this Revelation is given to the spiritual Israel of the resurrection of the Lord. We are spiritual Israel of the resurrection of the Lord.

The Sabbath is the day when the first Adam was blessed, and the Easter day was the day when the second Adam was blessed, and it is the gospel to preach to the spiritual Israel.

It is a gospel to preach to the spiritual Israel that has been regenerated by the resurrection. The day of the Lord is a blessed day in which the Lord who passed the tribulation has triumphed and is out of the power of death in the power of the devil. Through the resurrection of victory, the peaceful kingdom of complete victory showed this revelation to John who passed the tribulation in the day of the Lord.

구약 이스라엘은 안식일에 속한 이스라엘이요, 이 계시록은 주의 부활에 속한 영적 이스라엘에게 주는 말씀이니 우리는 주의 부활에 속한 영적 이스라엘입니다.

안식일은 첫째 아담이 축복 받은 날이요, 부활절 날은 둘째 아담이 축복 받은 날이니 그 복음은 영적 이스라엘에게 전할 복음인 것입니다.

부활로 말미암아 중생 받은 영적 이스라엘에게 전할 복음이고 주의 날은 환란을 통과한 주께서 승리한 날이요 마귀의 권세에서 사망의 권세에서 벗어난 복된 날입니다. 승리의 부활을 통하여 완전승리의 평화왕국이 올 계시를 환란을 통과한 요한에게 주의 날에 보여 주신 것입니다.

 

# About what you showed revelation on the Lord's Day.(Rev.1:10)

# 주의 날에 계시를 보여준 일에 대해(1:10)

 

God victor man to the full revelation through the head stone Jesus. On Easter Sunday, Lord again appeared to John.

Here is the Day of the Lord, which refers to the day of His resurrection. There are following factors about how revelation appeared on the Resurrection(the Easter) Sunday:

하나님은 머릿돌 되시는 예수를 통하여 완전 계시를 인간에게 승리하신 부활 주일에 주님은 다시 요한에게 나타났던 것입니다.

여기에 주의 날이라는 것은 주님의 부활하신 날을 말한 것이니 어떻게 해서 계시가 부활 주일에 나타났느냐에 대하여 다음과 같은 요소가 있습니다.

 

1) The day of resurrection of the Lord made true peace and rest.

the first Adam committed a crime, the lost rest, the second Adam Jesus seemed to show completely the resurrection of the victory in the day which it was one day, the day of the new rest for man, it revives the secret which lived and which it enters the rest.

1) 주님께서 부활하신 날은 참된 평화와 안식을 이루어준 것이니 첫째 아담이 범죄 하므로 잃었던 안식을 둘째 아담 예수가 완전히 승리의 부활을 한 날이니 인간에게 새로운 안식이 온 날이니 살아서 안식에 들어갈 비밀을 부활하신 날에 나타내 보였던 것입니다.

 

2) Easter is the day accomplished in the Passover, and the feast of the Israelites comes out from Egypt is the same as the Day of Resurrection of Christ.

Salvation in the days of disaster is like the Passover in the future, and the revelation of the Passover shows salvation in the days of disaster.

2) 부활절은 유월절에 이루어진 날이니 이스라엘 민족이 애굽에서 나온 절기가 그리스도의 부활의 날과 동일합니다.

앞으로 재앙의 날에 구원받는 일은 유월절과 같은 것이니 유월절에 계시록을 보여준 것은 재앙의 날에 받는 구원을 보여준 것입니다.

 

3) The resurrected Jesus of victory did not appear as the meek Lord, but the fearful Lord showed up and showed revelation.

It is the salvation that came when he appeared to be a fearful Lord when he read, heard, and kept the words of the book of Revelation and was saved. It appeared in that day as the referee Lord which It becomes the cornerstone(headstone) at John.

3) 승리의 부활하신 예수님의 몸이 온유한 주님으로 나타난 것이 아니고 두려운 주님이 나타나서 계시를 보여준 것입니다.

그것은 계시록의 말씀을 읽고 듣고 지켜서 구원받는 때는 두려운 주님으로 나타날 때 받은 구원이니, 머릿돌 되신 심판주로서 그날에 요한에게 나타났던 것입니다.

 

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